Τετάρτη 15 Απριλίου 2015

Όταν κάποιες εργολαβίες δεν είναι προς το συμφέρον της πόλης και των Δημοτών


Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 2ας Απριλίου ζητήθηκε από το Σώμα να εγκριθεί η 3η παράταση σε απευθείας ανάθεση 110.000 ευρώ για εργολαβία αποκατάστασης οδοστρωμάτων και 80.000 ευρώ για αποκομιδή μπάζων. Γιατί δεν έπρεπε να να εγκριθούν.


Τον περασμένο Οκτώβριο, όλοι θυμόμαστε τις πλημμύρες που έπληξαν την πόλη μας και άλλες πόλεις της Αττικής.

Λόγω των φαινομένων αυτών είναι αλήθεια ότι δημιουργήθηκαν έκτακτες ανάγκες για τις οποίες ο Δήμος Αχαρνών έπρεπε άμεσα να επιληφθεί της αντιμετώπισής του. Έτσι με την με αριθμό 6804/25.10.2014 απόφαση Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας ο Δήμος Αχαρνών λόγω των πλημμυρικών φαινομένων που έπληξαν την περιοχή την 24.10.2014.

Πράγματι, ως έπρεπε, εκμεταλλευόμενος ο Δήμος Αχαρνών την έκτακτη ανάγκη προχώρησε στην απευθείας ανάθεση 90.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ 23% δηλαδή συνολικού ποσού 110.700,00!

Τι συμβαίνει όμως και μια έκτακτη ανάγκη, δηλαδή η αποκατάσταση οδοστρωμάτων η οποία υποτίθεται έπρεπε να είχε επιλυθεί άμεσα, έχει γίνει ένα έργο σαν τον Πύργο της Βαβέλ; 

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 2ας Απριλίου 2015 ζητήθηκε από το σώμα να εγκρίνει την 3η παράταση εργασιών! 

Δηλαδή, ένα έργο ύψους 110.000 ευρώ το οποίο ανατέθηκε ΑΠ’ ΕΥΘΕΙΑΣ σε κάποιον εργολάβο που υποτίθεται θα έκανε γρήγορα τις διαδικασίες έχουμε φθάσει μέσα Απριλίου και ακόμα του δίνουμε παρατάσεις για την υποτίθεται ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΓΚΗ του περασμένου Οκτωβρίου! Ο ίδιος ο Δήμαρχος αν και παραδέχθηκε τις καθυστερήσεις ζήτησε να εγκρίνουμε τη νέα παράταση.

Εμείς ως δημοτική παράταξη αρνηθήκαμε τη νέα παράταση. Ζητήσαμε να διαλυθεί η σύμβαση και να γίνει νέα διακήρυξη με διαδικασίες όχι ΑΠ΄ΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ, αλλά με διαγωνισμό, ώστε να προκύψουν οι κατάλληλες εκπτώσεις.

Δεν συντρέχουν πια οι λόγοι του περασμένου Οκτωβρίου περί έκτακτης ανάγκης, αλλά προέχει το δημόσιο συμφέρον.

Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε. Ελπίζουμε ότι στο διάστημα αυτό που το Δημοτικό Συμβούλιο έδωσε παράταση, χωρίς τη δική μας συναίνεση, να γίνουν όσα δεν έγιναν.

Τέλος ένα ερώτημα που χρειάζεται απάντηση.  Αλήθεια, έχει αναρωτηθεί κανείς με 110.000 ευρώ ανάθεση σε ασφαλτικό, με αυτεπιστασία, πόσες λακκούβες μπορούν να κλείσουν;


ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ Η ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ

80.000 ευρώ για αποκομιδή μπάζων από το Δεκέμβριο και ακόμα… παρατάσεις εγκρίνονται!

Δυστυχώς δεν είναι μόνο η προηγούμενη εργολαβία που είναι προβληματική. Με την με αρ. πρωτ.96205/05-12-2014 σύμβαση με ημερομηνία περαίωσης πενήντα ημερών (50) από την υπογραφή της σύμβασης , δηλαδή την 24η Ιανουαρίου 2015, είχε γίνει ανάθεση ποσού 79.950,00 € (με ΦΠΑ) για αποκομιδή μπάζων. Με τις ίδιες αιτιολογίες όπως και η προηγούμενη, λόγω πλημμυρών.

Και για αυτή την απευθείας ανάθεση ζητήθηκε νέα παράταση στο ΔΣ της 2ας Απριλίου.

Επειδή και σε αυτή την περίπτωση κρίνουμε ότι δεν συντρέχουν πλέον λόγοι έκτακτης ανάγκης θεωρούμε ότι δεν έπρεπε να εγκριθεί η παράταση και να διαλυθεί η σύμβαση ώστε να προκύψει νέα σύμβαση μέσα από διαγωνισμό, ώστε να επιτευχθούν οι κατάλληλες εκπτώσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παρούσα ανάρτηση έχει σταλεί προς δημοσίευση σε όλα τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης της πόλης μας: Acharnorama.gr, Δυτική Όχθη (doxthi.gr), Μενιδιάτης (menidiatis.blogspot.com), Ελεύθερο Βήμα (eleftherovima.wordpress.com), Πολιτική των Αχαρνών, Axarnea.gr, Εν τη Πόλει (Θρακομακεδόνες), Focuswebtv.gr, Αχαρναϊκή, Ελπίδα.